Onze belofte

Op diverse plekken op deze website staat dat ontmoeten, onthaasten en genieten centraal staan bij Dalauro en doen wij de volgende belofte:

“Wij beloven een paar dagen onbezorgd genieten in onze B&B.
Van begin tot eind. Dat vinden wij belangrijk!”

Het is alweer een week geleden dat onze premier de route uit de huidige crisis schetste, tijdens een persconferentie die zich onderscheidde van de vorigen omdat er gesproken werd over “wat wél weer mag”. Zij het met de nodige reserves, maar toch, het is een kanteling in de berichtgeving. Een nieuwe fase, en dat doet ons goed!

Gelijk na de persconferentie maakten we een #avondwandeling en deelden we ons enthousiasme live op facebook. We vertelden jullie dat we ons comfortabel voelen bij het weer openen van onze B&B op vrijdag 15 mei.

Twijfel

Inmiddels zijn we een week verder en hebben we de consequenties voor ‘Dalauro in het nieuwe normaal’ op ons laten inwerken, en bespeuren we toch wel enige twijfel bij onszelf. Twijfel over wat er overblijft van de Dalauro ervaring als we al die leuke, spontane en ongedwongen momenten met onze gasten, heel functioneel moeten gaan organiseren. Wat blijft er over van de ongedwongen sfeer als we over iedere handeling moeten gaan nadenken. De gedachte bij het uitkleden van het ‘Dalauro concept’ tot ‘iets functioneels met slapen en ontbijten’ voelt niet goed. Het zijn immers juist de dingen die je niet ziet, maar wel voelt, die Dalauro maakt tot wie we zijn …

MAAR TOCH GAAN WE ER VOOR!
samen met jullie, onze gasten

VANAF VRIJDAG 15 MEI
zijn jullie weer van harte welkom

Wij beloven dat we er alles aan zullen doen om jullie verblijf bij ons zo onbezorgd mogelijk te maken. Jullie kennen ons, dus ga er maar vanuit dat we dat verdomd serieus nemen. Maar tegelijkertijd realiseren we ons dat dit alleen kan als ook onze gasten zich bewust zijn van de nieuwe situatie, accepteren dat het even anders is, en ons helpen een veilige omgeving te creëren voor ons allemaal.

Het antwoord op ons ’twijfel’ vraagstuk zat dus verstopt achter het besef dat (ook wij) dit samen gaan oplossen. Immers, als we ons allemaal bewust zijn van ‘het nieuwe normaal’, de gedragingen die daar bij horen én de verantwoordelijkheid van ons allemaal om daar naar handelen … dan kan het eigenlijk niet anders dan dat we het fijn gaan hebben samen.

Al zal het even niet meer als normaal zijn. Maar ach, normaal, dat waren we toch al niet 🙂

Tot gauw!

Laura en Rob.

Onze aanpak
in tijden van Corona

– update n.a.v. persconferentie 13 oktober 2021 –

Uitgangspunt is het het creëren van een veilige omgeving voor onze gasten (en onszelf) die het mogelijk maakt om een paar dagen onbezorgd te genieten in onze bed & breakfast.

Het allerbelangrijkst daarbij is dat niemand in onze B&B symptomen vertoont die mogelijk duiden op de aanwezigheid van het virus. En dat we dat zo houden.

Om die reden

  • bellen we onze gasten kort voor hun geplande verblijf, om de situatie te bespreken en gezamenlijk tot een conclusie te komen
  • houden wij ons strikt aan de richtlijnen van het RIVM
  • vragen, en faciliteren, wij onze gasten om datzelfde te doen

Dus …

  • begroeten en ontmoeten we elkaar op gepaste afstand,
  • poetsen en desinfecteren wij ons helemaal suf, en wassen en ontsmetten we onze handen meer dan ooit
  • vragen we ook onze gasten om, steeds wanneer ze het pand betreden, even de handen te ontsmetten
  • dragen wij een mondkapje wanneer we mogelijk nét iets te dichtbij komen; bijvoorbeeld bij het uitserveren van het ontbijt en diner

Daarnaast

  • verhuren we voorlopig niet al onze kamers, om gasten de ruimte te bieden om voldoende afstand tot elkaar te bewaren
  • zijn de mogelijkheden voor een groep, niet behorende tot hetzelfde huishouden, beperkt; informeer naar de mogelijkheden
  • slapen gasten, niet behorende tot hetzelfde huishouden, niet op dezelfde kamer
  • bieden we onze gasten hun ‘eigen tafeltje’ aan in de gemeenschappelijke ruimte, dat exclusief door hen gebruikt wordt tijdens het gehele verblijf
  • vragen we gasten het toilet in hun eigen kamer te gebruiken, in plaats van dat in de gemeenschappelijke ruimte
  • komen we in principe niet op de gastenkamers gedurende het verblijf; schone washandjes, handdoeken en gebruiksartikelen zijn uiteraard beschikbaar
  • overleggen we bij een langer verblijf over de wensen en mogelijkheden t.a.v. het tussentijds verzorgen van de kamers
  • is onze (infrarood) sauna voorlopig gesloten

En jullie gastentafel dan?

Hm, daar raak je een gevoelige snaar. Ons gastendiner op vrijdagavond wordt door veel van onze gasten gezien als een van de hoogtepunten tijdens hun verblijf bij Dalauro. Het gezamenlijk genieten van de maaltijd, het delen van verhalen, de sfeer en gezelligheid … het zijn memorabele momenten.

  • Het moge duidelijk zijn dat het ‘met zijn allen aan een lange tafel’ zitten even niet aan de orde is. Tóch zijn wij van mening dat we ook in de huidige omstandigheden een fijne, culinaire, avond kunnen verzorgen. Maar voorlopig zit ieder gezelschap aan zijn eigen tafeltje, en zullen we bij het uitserveren van de gerechten en het maken van de praatjes, even wat afstand tot elkaar moeten bewaren.

Fysieke afstand, wel te verstaan. Als mensen waren we nog nooit zo dicht bij elkaar …

En andere lunch- en dinermogelijkheden?

Sinds donderdag 15 oktober is de horeca, voorlopig, weer gesloten. Dat is natuurlijk balen, maar wees gerust. We hebben een plan om – op alle dagen en eetmomenten – de inwendige mens te verzorgen. Het ontbijt was natuurlijk altijd al inbegrepen en op vrijdagavond verzorgen we nog steeds een gastendiner. Daar voegen wij nu aan toe:

  • De mogelijkheid om ook op maandagavond én zaterdagavond gebruik te maken van ons gastendiner (4 gangen, €39,50)
  • De mogelijkheid om op ander dagen gebruik te maken van bezorg- en afhaalservices. Er worden mooie oplossingen geboden in de buurt, waarover wij u met plezier adviseren. Wij faciliteren dat met een fijne plek om deze maaltijden te gebruiken, borden, bestek, een drankje, kaarsje, muziekje en (als het koud wordt) een brandende haard …
  • Als het nodig is om even iets op te warmen of op te piepen in de oven, assisteren we daar ook graag bij.
  • Bij het ontbijt reiken wij zakjes aan om eventuele niet genuttigde boterhammen te smeren voor onderweg.
  • Volledige lunchpakketjes verzorgen we met plezier (€7,50 pp. | evt. gewoon bij ons op te eten).
  • De mogelijkheid om een plankje met lekkere hapjes uit Limburg te bestellen (€12,50 pp).
  • Coffee-to-go? Geen probleem! Zit allemaal in de deal. En voor een lange wandeling vullen we met plezier een klein thermoskannetje voor jullie.

Tenslotte …

Wat betreft die gastendiners op maandag, vrijdag en zaterdag … die bereiden we op dit moment niet allemaal zelf. We gunnen onze collega’s uit de horeca een plek om hun maaltijden te serveren. We werken daarin bijvoorbeeld samen met l’Onglet (Maastricht), Mijn Streek (Heerlen) en ‘Senses by Angie’ (een jonge, creatieve cateraar die haar business ook ziet instorten). Zo laten we ook anderen mee liften op onze mogelijkheid om gasten te blijven ontvangen. Vinden we wel zo fair.

Ik ben overtuigd. We komen!